כלבנות טיפולית – מה זה בעצם?

כלבנות טיפולית היא ענף טיפולי שהתפתח מטיפול באמצעות בעלי חיים (אך יש יאמרו שקרובה יותר במהותה לרכיבה הטיפולית), מתוך ההבנה כי לכלב באופן ספציפי, תפקיד חיובי ומיוחד בחיי האדם. הקשר של האדם עם הכלב טומן בחובו איכויות כגון – אהבה ללא תנאים, חמלה, הנאה, תקשורת חברתית ועוד.
כלב הוא יצור שמעורר אמפתיה. הוא נותן אהבה ללא תנאים ומעודד תקשורת עימו.
הכלב נותן מוטיבציה לעשייה ולמידה, וגם להפנמה ושינוי דרך התיווך המקצועי והנכון של הכלבן הטיפולי.
הכלבנות הטיפולית הינה מעצימה, מקדמת ועושה טוב, בעיקר במקומות שלעיתים קשה להגיע אליהם ללא מעורבות הכלב…
המענה אותו הכלבנות הטיפולית נותנת נע על מנעד מאוד רחב – תרגול ושיפור מיומנויות מוטוריות וחושיות, עבודה קוגניטיבית, תרגול והפנמת מיומנויות התנהגותיות – (כגון תקשורת, אמפתיה, דחיית סיפוקים) וכמובן התמודדויות ורגשיות (פחדים, ביטחון עצמי, ערך עצמי, פתיחות, קבלה, שיפוטיות ועוד). את כל אלה ניתן להשיג באמצעות עבודה של כלבן טיפולי מנוסה ומקצועי שמכווין את המפגשים ומעבד את התכנים לכיוונים הרצויים ובדרך שמתאימה למשתתפים.
הכלבנות הטיפולית מתאימה לכל גיל ולמגוון רחב של אוכלוסיות –
ילדים ונוער עם קשיים רגשיים, נפשיים והתנהגותיים, ילדים ונוער בסיכון, אסירים ומכורים, אנשים על הקשת האוטיסטית, בני הגיל השלישי או בני הגיל הרך ועוד.
הכלבנות הטיפולית יכולה להיעשות במסגרת פרטנית או קבוצתית – לכל מסגרת יתרונות משלה והתאמתה לילד היא אינדיבידואלית.
כך למשל, תכנית עבודה עם ילד שהופנה לכלבנות הטיפולית בשל פחד מכלבים, ככל הנראה תצטרך להתחיל כפרטנית, על מנת לתת את מלוא תשומת הלב לעיסוק בפחד (מה שיותר קשה לעשות במפגשים קבוצתיים) ולאחר התקדמות והפחתת הפחד, ניתן לשקול עבודה בקבוצה. מנגד, ילדים שמופנים בשל קשיים בתחומים החברתיים, נכון יהיה לקיים איתם עבודה קבוצתית שתאפשר התמודדות עם הקושי ותרגול מיומנויות חברתיות. שיקולים נוספים לבחירה בסוג תכנית פרטני או קבוצתי יכולים להיות שיקולים כלכליים, שיקולי קרבה למקום המגורים, שיקולי קיומה וזמינותה של קבוצת גיל מתאימה וכדומה.
כל תוכנית צריכה להיבנות בהתאם לקהל המשתתפים בה, לאחר בחינת האוכלוסייה המשתתפת, מטרות הטיפול, והפרמטרים רלוונטיים נוספים. מסגרת התכנית נבנית מראש, אך היא דינמית ומשתנה בהתאם לדינמיקה במפגשים, לתכנים שעולים בהם ולצרכים שצפים. על כן, כלבן טיפולי טוב צריך לדעת לזהות את השינויים הללו והמטרות או הצרכים החדשים שעולים, להיות יצירתי ולדעת להגמיש את המפגשים שלו בהתאם.

למדברים כלבית ניסיון רב בהדרכת כלבנות טיפולית, יצירה והוצאה לפועל של תכניות רבות ומגוונות בכלבנות טיפולית והכשרה וליווי של סטודנטים לכלבנות טיפולית. המדריכים והכלבים שלנו מוסמכים ובעלי ניסיון ועוברים ליווי מקצועי שוטף. תוכניות הכלבנות הטיפולית של מדברים כלבית הן ייחודיות, יצירתיות, חווייתיות ומוכוונות מטרה ועל כן מוכיחות את עצמן בתוצאות שהן משיגות.
התכניות שלנו מאושרות על ידי משרד החינוך ומועברות במוסדות שונים ברחבי הארץ בהצלחה רבה.
אני מזמינה אתכם לנסות אותנו. אתם תודו לי על זה
לקבלת מידע נוסף או סתם לכשכש צרו קשר בכל דרך שנוחה לכם..

שתפו :

שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

הצטרפו לדיוור שלנו

הרשמו לקבל עדכונים

אולי יעניין אתכם גם....

משפחה כן בוחרים

החלטתם להוסיף כלב למשפחה? נהדר! אתם צריכים לקרוא את המאמר הזה..

דברו איתי
מדברים כלבית
נעים להכיר:) שמי מירב ואני כאן כדי לענות לך על כל שאלה